سیدمحمد جعفری در نشست خبری سومین جشنواره ملی برندهای محبوب پیش بینی کرد برای معرفی این برندها در سال جاری بیش از پنج میلیون نفر از هموطنان در سراسر کشور در نظرسنجی ها شرکت کنند.
وی افزود: برندهای داخلی و خارجی محبوب مصرف کنندگان با نظر کارشناسان بر اساس ارزیابی های علمی انتخاب می شوند و در این جشنواره ملاک معرفی برندهای محبوب فقط نظر مصرف کنندگان اهمیت دارد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: امسال هرگونه نظرسنجی ها از طریق تلفن های همراه، شبکه جهانی اینترنت و فرم های مربوطه انجام خواهد شد و مصرف کنندگان در بین برندهای ایرانی و خارجی می توانند برندهای محبوب خود را انتخاب کنند.
جعفری افزود: بدون شک رقابت بین تولیدکنندگان برای عرضه کالاهای کیفی در بازار، به رشد و توسعه اقتصاد ملی کمک زیادی می کند.
وی از همه برندهای داخلی خواست در سومین جشنواره ملی برندهای محبوب که هفتم دی ماه امسال در مرکز همایش های صداوسیما برگزار می شود، شرکت کنند.
در ادامه این نشست، دبیر علمی جشنواره ملی برندهای محبوب نیز گفت: در انتخاب برندهای محبوب مصرف کنندگان در سال جاری، پرداخت پول توسط بنگاه های اقتصادی ملاک عمل نیست بلکه مصرف کنندگان هستند که برندهای محبوب خود را معرفی خواهند کرد.
عظیم فضلی پور افزود: در ایران هیچ کس نمی تواند ارزش برند خود را اعلام کند چون مقوله هایی که ارزش برندهای محبوب را مورد ارزیابی قرار دهد، وجود ندارد.
وی اظهار داشت: تنها زمانی می توانیم ارزش برندهای برتر را مورد ارزیابی قرار دهیم که آنها ثبت جهانی شده، بنگاه اقتصادی شفافیت مالی داشته و مصرف کنندگان نیز به این برند از نظر کیفی اعتقاد داشته باشند؛ در حالی که کمتر از 200 برند در ایران ثبت جهانی شده است.
وی یادآور شد: برای برگزاری این جشنواره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان نماینده جامعه بزرگ مصرف کنندگان به همراه فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مجلس شورای اسلامی در نظر دارد با برگزاری گسترده ترین نظرسنجی مردمی در کشور، برندهای محبوب را در این جشنواره به مردم ایران معرفی کند.