تيرماه گرم است, هم هوا و هم فضاي برگزاري مجامع؛ رسم مالوفي شکل گرفته که اغلب شرکتها در اين ماه گرم به سراغ حساب و کتابهاي سال پيش خودشان ميروند و سود و زيان فعاليت يکساله خود را اعلام ميکنند؛ اگر خبر از سود باشد که خنکاي دلچسبي بر دل سهامداران مي نشيند و اگر خبر از زيان باشد که آتشي جان سوز! اما شرکتها چگونه ميتوانند فعاليت خود را در مجامع به گونهاي شرح دهند که خبرهاي خوش به گوش سهامداران برسد؟
يکي از مهمترين عوامل در مجامع حضور حداکثري سهامداران است. سهامداران با حضور حداکثري خود ميکوشند پيام مشخصي را اعلام کنند، آنها اعلام ميکنند که نگران تمامي سرمايههاي خود اعم از سرمايههاي انساني و ساير عوامل توليد هستند.
حال نمونه ملموس چنين تدبيري در گروه خودروسازي سايپا شکل گرفته است, دکتر جمالي مدير عامل گروه خودروسازي سايپا که با کارنامه ماندگار خود در اين گروه به عنوان «ناجي سايپا» لقب گرفته است؛ و با اصلاحات در ساختار مالي و جذب منابع ارزان از طريق يوزانس، اوراق مرابحه و همچنين مشارکت خارجي و افزايش توليد و کيفيت به عنوان مدير جهادي شناخته شده از کنار هيچ مجمعي در اين گروه بزرگ صنعتي به راحتي عبور نکرده است, او به جد در مجامع حضور فعالانهاي داشته و از نزديک پاسخگوي سوالات سهامداران است. اين حضور ضمن گسترش دلگرمي در تمامي ارکان گروه خودروسازي سايپا به تمامي سهامداران نويد روزهاي خوبي در اين ماه گرم را منتقل ميکند.
شايان ذکر است که هم اکنون بيش از 50 شرکت بزرگ و کوچک در گروه خودروسازي سايپا مشغول به فعاليت هستند, که مجامع تمامي اين شرکتها بايد به دقت بسياري برگزار شود. حاصل و محصول اين تدابير در سود و زيان کلي گروه سايپا به ويژه شرکتهاي بورسي اين گروه که از سهامداران متعددي تشکيل شده نمايان خواهد شد.
آمارها به ما نشان ميدهند که سايپا با انجام افزايش سرمايه 125درصدي، ازمحل مازادتجديدارزيابي داراييها،درسال مالي 94 توانست براي سهامداران خود دلگرمي خوبي را به ارمغان آورد, حال اين گروه صنعتي درصدد است تا در اين تابستان گرم با خبرهاي خوب ديگري, خنکاي مطبوعي را به سهامداران خود هديه دهد.