عباس سماواتی در نشست خبری مراسم رونمایی از فیلتر سنیک خاطرنشان کرد: ارگانوفیلتر هوای اتومبیل سنیک غنی شده توسط محلول تری ای نسل جدیدی از فیلترهای هاست که تحت استاندارد ISO9001 و با نظارت سازمان استاندارد ایران تولید شده است.
سماواتی همچنین در مورد کیفیت روغنهای خودرو نیز به مردم هشدار داد: مصرف کنندگان باید توجه لازم را به کیفیت روغن خریداری شده داشته باشند چون در بعضی مواقع باقیمانده روغن های استفاده شده در کارگاه های نامناسب دوباره تصفیه و به بازار عرضه می شوند که اگر چه این کار به صورت استاندارد در برخی کشورهای حتی پیشرفته انجام و افزودنی های لازم نیز به این روغن ها اضافه میشود، اما به طور معمول در کشور ما این روال انجام نمیشود.
وی ادامه داد: روغن های مصرف شده در کارگاههای نامناسب و افزودنی هایی نامناسب دوباره در جعبه هایی که بعضا آرم تایید شده دارند ریخته شده و پس از آن به بازار عرضه میشوند که فاقد استاندارد هستند. متقاضیان باید در خرید روغنهای اتومبیل دقت لازم را داشته باشند و بهتر است از روغنهای با برند معتبر و استاندارد استفاده کنند و از خرید روغنهای باز و بشکه ای به دلیل ارزان تر بودن اجتناب ورزند.
وی ادامه داد: با توجه به رفع تحریم ها اتحادیه صنف لاستیک و فیلتر که متولی ساماندهی موضوعات مربوط به این کالاهاست معتقد است موضوعات قاچاق و یا موضوعات مرتبط با توزیع لاستیک های فرسوده قابل رفع است.
رئیس اتحادیه لاستیک ، فیلتر ، روغن و پنچرگیران تهران خاطرنشان کرد: لاستیک های وارداتی که قابلا به صورت قاچاق وارد کشور می شوند در دمای 50 درجه با رطوبت بالا و شرایط نگهداری بسیار نامطلوب در بنادر دبی نگهداری می شوند و پس از وارد شدن به کشور نیز ماه ها در انبارها دپو می شوند به همین دلیل ممکن است کیفیت لاستیک های توزیعی ای وارداتی در بازار در مواردی نامطلوب باشد.
وی از واردات لاستیک به برخی از بنادر آزاد خبر داد و افزود: برخی افراد سودجو این لاستیک ها را به کشور وارد می کنند و برخی افراد سودجو به خاطر سود بیشتر این لاستیک ها را در انبارهایی که باید از شرایط استاندارد نگهداری برخوردار باشند انبار نمی کنند.
سماواتی در مورد کیفیت روغن های خودرو نیز گفت: مصرف کنندگان باید توجه لازم را به کیفیت روغن خودروی خریداری شده داشته باشند و در مواردی دیده می شود که باقیمانده روغن های استفاده شده در کارگاه های نامناسب دوباره تصفیه و به بازار عرضه می شوند. البته اگر این کار به صورت استاندارد انجام شود و افزودنی های لازم نیز به این روغن ها صورت گیرد برای بار دوم قابل استفاده خواهند بود. اما به طور معمول این شرایط به وجود نمی آید .
کاهش قاچاق تایر بعد از لغو تحریمها
رئیس اتحادیه لاستیک ، فیلتر ، روغن و پنچرگیران استان تهران از کاهش قاچاق و وجود تایرهای تقلبی در بازار بعد از لغو تحریمها خبر داد و در عین حال با اعلام رسمی عرضه فیلتر سینک به بازار ایران گفت: کاهش آلودگی هوا با استفاده از کیفی سازی قطعات خودرو در دستور کار تولید کنندگان و مسئولان کشور قرار گرفته و در این راستا فیلتر جدیدی با قابلیت کاهش 20 درصدی برخی از آلاینده های خودرو به بازار عرضه شده است
وی افزود: ماده جدید به کاررفته در این فیلتر در سالهای گذشته از یک سرخس آبی صورت می گرفت که با پیشرفت تکنولوژی این ماده از زباله شهری و کمپوست استخراج می شود بنابراین می توان گفت این تکنولوژی به صورت بومی و با مواد اولیه ارزان صورت گرفته است.
وی افزود: کاهش آلودگیهای زیست محیطی، کاهش معنیدار بخار سوخت و استارت بهتر در اتومبیلهای مستعمل و افزایش کارایی اتومبیل، کاهش دفعات تعویض فیلتر به دلیل کاهش رسوبات، کاهش خوردگی و افزایش راندمان موتور از دیگر ویژگیهای فیلتر جدید عرضه شده به بازار کشور است.
افزایش تا 30 درصدی قدرت موتور خودرو با استفاده ازفیلتر سینک
موسوی در ادامه افزایش قابل ملاحظه قدرت موتور ، افزایش شتاب خودرو و گشتاور نیرو و بالارفتن راندمان نهایی موتور تا 30 درصد، بهبود عملکرد قطعات موتور و کاهش استهلاک اجزا و بهبود عملکرد سوپاپها، رینگها و اجزا داخلی موتور را از دیگر مزایای فیلتر جدید سینک اعلام کرد.
عضو تیم مخترعین فیلتر سنیک خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی های زیست محیطی ، کاهش معنی دار بخار سوخت و استارت بهتر در اتومبیل های مستعمل و افزایش کارایی اتومبیل ، کاهش دفعات تعویض فیلتر به دلیل کاهش رسوبات، کاهش خوردگی و افزایش راندمان موتور از دیگر ویژگیهای فیلتر جدید عرضه شده به بازار کشور است.
موسوی با بیان این که این ماده بنیادین هیچ تغییری در ماهیت فیلترهای جدید ایجاد نمی کند تاکید کرد: قدرت، شتاب و گشتاور خودرو با استفاده از این فیلتر تا 30 درصد افزایش می یابد و راننده آرامش خودرو را با استفاده از این فیلترها احساس خواهد کرد.
عضو تیم مخترعین فیلتر سنیک تصریح کرد: به دلیل بهسوزی مناسب سوخت و اکسیداسیون مناسب در هنگام احتراق ، احتراق ناقص به احتراق کامل و احتراق پیشرفته ارتقا می یابد و کاهش قابل ملاحظه ای در میزان منوکسید کربن حاصل می شود که براورد اولیه آن حدود 20 درصد است.