به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، “فریدون درویش زاده” معاون اسبق وزارت مسکن و شهرسازی در این سمینار درباره اهمیت علم مدیریت در صنعت ساختمان به ایراد سخنرانی پرداخت.
بنا به این گزارش وی با ارائه آماری از شاخص های تحلیل ساختمان و مسکن، نقش این حوزه را در اقتصاد کلان کشور مورد تاکید قرار داد و لزوم دارا بودن دیدگاه رهبری به جای نگاه مدیریتی را یادآور شد.
درویش زاده با تشریح وضعیت رقابتی و رکود بازار مسکن و ساختمان، از “خلق ارزش های جدید” ؛ “بازانگاری در رویکردها” ؛ ” رهبری” ؛ “برنامه ریزی تعاملی” و ایجاد مجموعه های جدید شهری” بعنوان راهکارهایی برای خروج از وضعیت مذکور نام برد.
دیگر مدعو این گردهمایی، “محمدرضا رفیعی” مدیرعامل شرکت “توسعه عمران و مسکن اوان پویا” درباره “فرایندها و ساختارهای مهندسی فروش هوشمند” به سخنرانی پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: مهندسی فروش وظیفه دارد یک پروژه را با “بازارشناسی و بازارسنجی آغاز کند و با بازاریابی و بهره برداری به سرانجام برساند. مسلماً بدون مطالعه اولیه ، فروش خوبی نخواهیم داشت و در بهره برداری هم با مشکلات جدی روبه رو می شویم.
وی افزود: این که “فروش” را در خدمت سایر بخش های پروژه بدانیم باوری نادرست است و صحیح آن است که همه را برای فروش و فروش را برای پروژه باور کنیم.
رفیعی درباره اهمیت تاسیس بانک تخصصی ساختمان اظهار داشت: شرکت های مجری ساخت و ساز باید در کنار هم یک بانک تخصصی ساختمان تاسیس کنند و لازم است یک شبکه فروش قوی با دانش تخصصی بالا تشکیل دهند و همچنین باید دارای یک پشتوانه دانشگاهی باشند.
وی افزود: زمانی با دانشگاه صنعتی شریف صحبت کردیم و از سوئد هم تیمی آمدند که سرفصل های دوره “مشاور املاک و مستغلات” تا مقطع دکترا را تدوین کنند تا در کشور اجرا شود که نشد؛ اکنون امیدوارم در سازمان مدیریت صنعتی این کار انجام شود و این صنعت، پشتوانه ای آکادمیک پیدا کند.
وی درپایان برخی از مدل ها و استراتژی های مهندسی فروش را تشریح کرد.