در این نشست علی فوزونفر رئیس حوزه هنری استان تهران، محمود علیگو مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، قادری معاون سازمان زیباسازی شهر تهران، داود ضامنی مدیر ارزیابی حوزه هنری و دفتر نظارت و علی حیاتی، دبیر و مسئول کارگاه «کودکان ممنوع» حضور داشتند.
محمود علیگو مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ابتدای این نشست گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر 14 هزار کودک کار و خیابان را ساماندهی می کند و امسال وارد حوزه کودکان کار خواهیم شد. شهرداری ها در موضوع بچه زباله گردها نقش دارند و باید نوع همکاری مشخص شود. مشکل این است که ما چالش اساسی را حل نمی کنیم و اشتباهات را هر روز قفل می کنیم، بلکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که کودکان کار نتیجه رویدادهای اجتماعی دیگر هستند و اگر آن اقدام اولیه حل شود، دیگر وجود ندارند. .
وی تاکید کرد: در مورد کودکان در چهارراه ها و چهارراه ها بازار (سر چهارراه) تعیین کننده است و می تواند فرآیندی ایجاد کند و این بازار حاصل اتفاقاتی است که کودک به دلیل آسیب هایی که دارد می تواند کار کند و کسب درآمد کند. مشاهده گردید. وجود بازارچه چهارراه یکی از موضوعات اصلی است و از طرفی نمی پذیرند وارد روند کمیته امداد و بهزیستی شوند.
کودکان کار و خیابان اولین برنامه از سلسله برنامه های «بدون بچه» است و این باید اولین مجموعه برنامه ای باشد که به آسیب های اجتماعی می پردازد، چرا که این آسیب ها متعلق به خود ما و ناشی از کمبودهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماست.علیگو با بیان اینکه کل روند ساماندهی ناقص است، افزود: علاوه بر مسائلی که در زمینه آسیب های اجتماعی با آن مواجه هستیم، باید به فکر شهروندان نیز باشیم چرا که حتی هزینه کرد شهروندان برای مسکن شان چند برابر بیشتر است.
وی با اشاره به رویداد «بدون بچه» و تأثیر آن، گفت: کودکان کار و خیابان اولین برنامه مجموعه «کودکان بدون» است و این باید اولین سری از برنامه هایی باشد که به آسیب های اجتماعی می پردازد، زیرا این آسیب است. مال ماست و نتیجه کاستی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماست.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه این موضوع نباید کنار گذاشته شود، گفت: همیشه خودم را دروازه بان می دانم که همه بازیکنان رفته اند و بازیکنان طرف مقابل قرار گرفته اند. گلزنی برای دروازه بان.» بنابراین موضوع کودکان خیابانی اطلاعات، فرهنگ و آموزش می خواهد.
علی حیاتی دبیر اولین رویداد گرافیکی «بچه ای وارد نشد» با اشاره به رویکردهای این رویداد گفت: تبدیل شده است. در واقع هدف اصلی ما اطلاع رسانی و آگاه سازی بخشی از جامعه برای پاسخ به سوالاتی است که در جامعه با آن مواجه هستیم.
وی بیان کرد: بر اساس انتخاب اساتید و داوران در هر بخش، 15 اثر قابل چاپ و پخش در بیلبوردها را معرفی می کنیم که شاید لزوما تاثیر سریعی در نمایش شهری نداشته باشد و نباید انتظار دستیابی به آن را داشته باشیم. نتیجه دلخواه با چندین پوستر در سطح شهر.” بفهمیم چون کار فرهنگی مستمر و تدریجی است.
حیاتی تصریح کرد: خروجی های شهرداری و زیباسازی به کیفیت خروجی ها بستگی دارد و طبیعتا 45 اثر خوب را پیش بینی می کنیم و امیدواریم 10 تا 15 اثر خوب را شاهد باشیم.
وی با انتقاد از اینکه باید آثار تعدد داشته باشند، گفت: از یک جایی به بعد به نظر می رسد که فکر می کنیم تعدد آثار تاثیر را بیشتر می کند که اینطور نیست و حتی ممکن است با بازخوردهای منفی مواجه شویم. ” از طرفی روح این کارگاه اتفاق خوبی است. از آنجایی که هنرمندان از خیلی چیزها آگاهی ندارند و این همراهی با محققان و مسئولان شهری باعث می شود خروجی درست و هنری داشته باشیم و اگر اینطور نباشد و رویداد مستمر نباشد هر چه خرج کنیم دور می اندازیم.
قادری قائم مقام سازمان زیباسازی شهر تهران نیز گفت: کودکان کار تنها به چهارراه ها محدود نمی شوند و مشکلات آنها به کارشان محدود نمی شود و شاید کمترین مشکل کارشان باشد. مسئولین و هر یک از ما موظفیم برای توانمندسازی این کودکان اقدام کنیم.
وی بیان کرد: در این رویداد سعی داریم جامعه شهروندان را حساس کنیم تا به سادگی از کنار تابلوها و نقاشی های دیواری شهری عبور نکنند و امیدواریم گامی هر چند کوچک در راستای وظیفه اجتماعی خود برداریم.
قادری همچنین به اهمیت ابعاد مختلف در تبلیغات اشاره کرد و افزود: ابعاد این فرهنگ سازی به خروجی کارگاه و رویداد بستگی دارد، زیرا هنوز آثار استخراج نشده و چه قابلیت هایی دارند هنوز مشخص نیست. “
علی فروزانفر رئیس حوزه هنری استان تهران یکی از موضوعات امروزی را موضوع و دغدغه آسیب های اجتماعی دانست و گفت: نهادهایی هستند که به طور مستقیم به این موضوع می پردازند و جایگاه نهادهای جدی فرهنگی و هنری در این حوزه را دارد. خالی بود.” از این رو حوزه هنری و به تبع آن حوزه هنری استان تهران تصمیم دارد به آسیب های اجتماعی پاسخ هنری بدهد و موضوع تعریف شده در این رویداد تولید اثر است.
وی بیان کرد: استاندار تهران در این زمینه تصمیم مجدانه ای گرفته و می توانم بگویم تهران در این موضوع قیام کرده تا بتواند این مشکل را در بخش های مختلف حل کند. در این مسیر یک ترکیب سنجیده و حرفه ای شکل گرفته است که امیدواریم به ثمر بنشیند.
فروزانفر درباره جوایز این رویداد نیز گفت: در بحث جوایز برآورد ما 250 میلیون تومان است، البته دست اعضای هیئت داوران باز است و بسته به آثار ارائه شده امتیاز می گیرند و افکت ها می شود. مشخص.
رئیس حوزه هنری استان تهران تاکید کرد: هدف ما فرهنگ سازی برای شهروندان و جامعه و ایجاد حس مادرانه و مدرن نسبت به کودک کار است و اینکه جامعه چه نقشی نسبت به این کودکان دارد. شهروندان بدانند.
داوود ضامنی مدیر دفتر ارزشیابی و نظارت بر حوزه هنری نیز در این نشست گفت: نزدیک به 6 ماه است که در این زمینه مطالعه می کنیم و هر چه جلوتر می رویم می بینیم که ابعاد پیچیده ای دارد که نیست. قابل مقایسه با استانداردهای بین المللی است.” وقوع این آسیب اجتماعی به ناکارآمدی ساختارهای دولتی و تصمیمات اشتباه برمی گردد. بخشی از کار به ساختار حقوقی کشور و همچنین تضاد منافعی که بین برخی دستگاه های اجرایی وجود دارد برمی گردد.
وی افزود: در این راستا فکر می کنیم هنرمندان درک بهتری از اساتید اجتماعی و انتقال و درک آن در قالب یک اثر هنری دارند. باندهای سازماندهی شده با نگاه استعماری به کودکان کار موضوع دیگری است که باعث شده کودکان کار در کلان شهرها محصور نشوند. تنها راه ممکن است تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی باشد.
زمانی افزود: نگاه به جمهوری اسلامی فارغ از جنسیت و قومیت است و ما قصد داریم به کودکان از منظر انسانی نگاه کنیم و در نظر داریم این پدیده را دستمایه گروه های سیاسی قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت فیلم های کوتاه و 100 ثانیه ای در این زمینه استفاده خواهیم کرد، تاکید کرد: نتیجه این مهم پس از تعامل با سازمان سینمایی اعلام می شود.
مدیر حوزه هنری و ارزشیابی با بیان اینکه به دنبال پولی شدن آثار نیستیم، گفت: این را در حوزه مسئولیت اجتماعی خود در حوزه هنری می دانیم و احساس کردیم باید ظرفیت هنر را داشته باشیم به مؤسسات مؤثر کمک کنید». به همین دلیل است که به نهادهایی که در این زمینه با ما همکاری می کنند فشار می آوریم.