محمد حسین ایمانی خوشخو روز شنبه در نشست خبری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی اظهار داشت: کنفرانس هایی که در جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود بر اساس نیازهای فوری جامعه است.
وی گفت: تبلیغات شهری را باید از سه جنبه علمی، تجاری و فرهنگی بنگریم و اگر این سه مولفه را به درستی به تصویر بکشیم آنگاه شاهد یک سیاست هدفمند خواهیم بود.
رییس کنفرانس تبلیغات محیطی افزود: متاسفانه در گذشته یکی از سه مولفه های تبلیغات شهری بیش از سایر شاخص ها مورد توجه قرار می گرفت و بر همین اساس آن هدفمندی علمی مد نظر به وجود نمی آمد.
وی با اشاره به دوران پسا تحریم در کشور خاطرنشان کرد: اگر برنامه ای علمی در زمینه تبلیغات شهری نداشته باشیم در دوران پسا تحریم یک موج شدید تجاری وارداتی شهرهای ما را در برخواهد گرفت که در سبک زندگی تاثیرگذار خواهد بود.
ایمانی خوشخو با اشاره به برگزاری کنفرانس تبلیغات محیطی اظهار داشت: این کنفرانس کمک خواهد کرد تا با آمادگی بیشتر به امر تبلیغات پس از تحریم توجه کنیم.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: تبلیغات شهری آیینه تمام نمایی است که از صبح تا شامگاهان در رویاروی شهروندان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه شهر و محیط آن می تواند به عنوان یک رسانه تلقی شود گفت: به طور حتم اگر از این رسانه به درستی بهره مند نشویم باید منتظر تبعات منفی آن باشیم.
ایمانی خوشخو اظهار داشت: سعی داریم در کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک موازنه به سه مولفه فرهنگی، تجاری و علمی به تبلیغات داشته باشیم تا شهرمان به عنوان یک رسانه هوشمند برای برقراری ارتباط مردم با انتفاقات بیرون جامعه باشد.
بر اساس این گزارش در ادامه این نشست رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی نیز اظهار کرد: هم اکنون با ورود به جامعه هزاره سوم و جهانی شدن تبلیغات دنیا وارد عرصه مقوله جدیدی شده است.
مهدی جعفریان افزود: تهران هم اکنون تبدیل به یک کمپ تبلیغاتی شده است و اگر این تبلیغات کنترل نشود به طور حتم با آسیب های جدی مواجه خواهیم شد.
وی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان یک مجمع دانشگاهی برای نخستین بار وارد این حوزه شده است چرا که اگر بر روی تبلیغات کنترلی صورت نگیرد و غربالگیری انجام نشود؛ به صورت یک تهدید جدی بروز خواهد کرد.
مدیر امور پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: کارشناسان بر این باورند که دانشگاه ها می تواند در راستای کمک های علمی مفید واقع شوند.
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات علمی نشان داده که تبلیغات شهری سبب تغییر ذائقه مردم می شوند که آن هم در نهایت منجر به تغییر سبک زندگی خواهد شد.
رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی اظهار داشت: این کنفرانس سعی دارد تا تبلیغاتی را که در کشور انجام می شود بیش از گذشته به صورت علمی و آکادمیک صورت پذیرد.
وی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به مسوولان شهری، شهرداری و شورای شهر تهران پیشنهاد داده تا در آینده تبلیغات پایتخت به گونه ای باشد که سمت و سوی آن همگام با جهانی شدن باشد.
جعفریان افزود: معتقدم اگر حد و حصر و مقرراتی برای تبلیغات محیطی وجود نداشته باشد شاهد جولانگاه تبلیغات خارجی خواهیم بود که سنخیتی در راستای اقتصاد مقاومتی ندارند.
وی ادامه داد: سعی داریم تا این کنفرانس را در سال آینده بر اساس سیاست های توسعه و سند چشم انداز به صورت بین المللی برگزار کنیم.
مدیر امور پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه علم و فرهنگ یادآور شد: کنفرانس ملی تبلیغات محیطی با مجوز وزارت علوم در روز 3 آذرماه در همین دانشگاه برگزار خواهد شد.
همچنین در ادامه این نشست دبیر علمی و عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی نیز اظهار داشت: تبلیغات به عنوان یک پدیده اجتماعی و زنده تاریخی به شمار می رود که نمی توان فقط در یک حوزه علمی آنرا بررسی کرد.
فواد نجم الدین گفت: گستره مسائل و معضلات تبلیغات سبب شده که تاکنون مراکز علمی کمتر بدان بپردازند اما ما سعی کردیم تا با نگاه تکثرگرایانه به این پدیده اجتماعی و فرهنگی نگریسته و سعی در تئوریزه کردن آن داشته باشیم.
وی با اشاره به استقبال مناسب و مطلوب از فراخوان این کنفرانس اظهار کرد: 188 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که 39 مقاله پژوهشی و 16 مقاله ترویجی پذیرفته شدند.
دبیر علمی و عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حدود 12 مقاله برتر در روز کنفرانس ارائه خواهند شد.
وی افزود: این مقالات علاوه بر دانشجویان تهران از کلانشهرهایی همچون تبریز، مشهد، شیراز، کرج، اصفهان، اراک و غیره به دبیرخانه ارسال شده بودند.