سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 9007
جمعه 15 مارس 2019 - 14:18
Print This Post

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران خبر داد: «آینده بهتر» شعار الکامپ سال آینده

نشست خبری پایان سال نظام صنفی رایانه ای استان تهران با حضور محمد باقر اثنی عشری رئیس، علی آذرکار دبیر و محمدرضا حدادی سخنگوی این سازمان برگزار شد.

محمد باقراثنی عشری رییس سازمان نصر در این نشست در مورد نمایشگاه الکامپ ۲۵ به عنوان رویداد مهم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: «الکامپ ۹۸، از ۲۷ تا ۳۱ تیر سال آینده برگزار می شود. در الکامپ ۹۸ یک محور جدید تحت عنوان «الکامپ جابز» برای اشتغال و کاریابی دانش آموختگان آی تی وجود دارد؛ تا بتوانیم برای این افراد موقعیت کاری ایجاد و افراد ماهر را به کسب و کارها وصل کنیم. الکامپ ترندز با نگاه به فناوری‌های نوین مانند ۵G، بلاکچین، بیت‌کوین و غیره نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه است.»

اثنی عشری با اشاره به انتخاب شعار «آینده بهتر» برای این نمایشگاه ادامه داد: «این شعار را برای امید بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی در الکامپ ۲۵ در نظر گرفته ایم.»

او با اشاره به اینکه یک سال و چهار ماه است که از دوره پنجم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گذرد، توضیح داد: «این سازمان در دهه اول فعالیت خود نقش صنف و دفاع از منافع صنفی را بر عهده داشته و در دهه دوم علاوه بر این نقش در سازماندهی بازار هم ورود کرده است. با بحران‌های اقتصادی که در ۴۰ ساله اخیر در کشور داشته‌ایم، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ درصد رشد داشته است. هدف ما این است که بتوانیم ظرف چهار سال آینده، بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات و سهم GDP را دو برابر کنیم. اکنون سهم ما در GDP در مخابرات یک و نیم درصد است.»

اثنی عشری در خصوص مسائل گمرکی و تبادلات ارزی اعضای نظام صنفی رایانه‌ای گفت: «برخی مشکلات وجود دارند که حل آن کمی پیچیده است، قسمتی از آنها را برطرف کرده‌ایم؛ اما مسائل کلان تری در خصوص نرخ ارز و کسری منابع دولت، بدهی دولت به بخش خصوصی و انتقال پول به خارج از کشور برای واردات کالا وجود دارد که باید در سطح کلان برای آن راه حل پیدا کرد.»

همچنین محمدرضا حدادی، خزانه دار و سخنگوی سازمان نظام صنفی نیز در این نشست گفت: «محور اصلی ما دو برابر کردن بازار ارزش افزوده است، یکی از چالش‌های گذشته ما نداشتن آمارهای دقیق از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بین آمارهای رسمی و غیررسمی تناقض زیادی وجود دارد. تلاش می کنیم بازار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را گسترش دهیم و برنامه‌هایی مانند همکاری با شهرداری‌ها، دولت الکترونیکی و توسعه بازارهای جاری شرکت ها را در دستور کار داریم.»

حدادی در خصوص جایگاه سازمان در حوزه فناوری اطلاعات بین استان و شهر تهران گفت: «اکنون زمان مناسبی برای رقابت کردن و رفع مسائل قانونی نیست، هدف سازمان این است که با تمام تشکل‌ها همکاری کند و در همین راستا جلسات زیادی با اتاق اصناف و تعاون داشته ایم، همیشه دست همکاری داده ایم و فضای ما فضای رقابت نیست. در انتخابات اتاق اصناف و تعاون نیز سازمان سعی کرد تعداد اعضای فناوری اطلاعات و ارتباطات را بالا ببرد که موفق شد، خط قرمز سازمان این است که جلوی کسب و کارهای اقتصادی گرفته شود.»
علی آذرکار در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مدل تعرفه موبایلی توضیح داد: «طبق روال هرساله بر اساس نرخ تورمی که دولت اعلام می‌کند، ما هم در تعرفه‌هایمان نرخ را اعمال می‌کنیم. این مدل قطعاً با توجه به توسعه کسب‌وکارها توسعه یافته است. اما نگاه دیگر که سازمان به این موضوع دارد این است که نرخ خدمات و تعرفه‌ها را در دل سازمان برنامه ببریم و بتوانیم به کمک آنها حوزه فناوری اطلاعات را عمومی کنیم. با این کار نرخ هزینه‌ها توسط کارفرما و همین طور پیمانکار تخمین زده می‌شود.»
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در پایان این نشست تاکید کرد: «عضویت در سازمان نظام صنفی داوطلبانه است و اعضا خودخواسته به عضویت سازمان درآمده اند. شرکت ها و کسب و کارها اگر احساس کنند منافع شان در سازمان تامین می شود عضو می‌شوند. در حال آماده کردن یک پنجره کامل برای انجام مسائل مربوط به کسب و کارها هستیم تا مسائل پیش روی شان تسهیل شود.»

برچسب ها :
دیدگاه شما