سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 8987
سه‌شنبه 12 مارس 2019 - 17:00
Print This Post

حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی همراه اول از باغ گیاه‌شناسی ملی

شرکت همراه اول برای سومین سال متوالی در راستای مسئولیت اجتماعی خود از باغ گیاه شناسی ملی ایران حمایت کرد؛ این اپراتور طی دو سال گذشته در راستای حفظ و حراست از محیط زیست، وارد تفاهمی با مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور شده است.

«همراه اول» با هدف حمایت از محیط زیست، اقدام به اجرای کمپین حذف قبوض کاغذی خود کرده تا در مسیر حفظ گونه‌های گیاهی و نگهداری درختان، گامی موثر برداشته باشد.
علاوه بر این، از دو سال گذشته در راستای حفظ و حراست از محیط زیست در قالب یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی‌اش، وارد تفاهمی با مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور شد.
این تفاهم‌نامه در مراسم امروز ۲۱ اسفندماه با حضور مدیرکل ارتباطات همراه اول در محل باغ گیاه‌شناسی ملی برای سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شد.
شاهین آرپناهی درباره مفاد مطرح در این تفاهم‌نامه اظهار کرد: مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور متعهد به حفظ، نگهداری و کاشت گونه‌های گیاهی در محل قطعه همراه اول به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع و مزین به لوگوی همراه اول می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین این مؤسسه متعهد به کاشت و نگهداری حداقل ۵۰۰ گونه گیاهی انحصاری و در معرض خطر در محل باغ گیاه‌شناسی ملی ایران می‌شود.
آرپناهی همچنین با اشاره به حمایت از باغ‌های گیاه‌شناسی کاشان و نوشهر به صورت توأمان، عنوان کرد: این مؤسسه متعهد می‌شود قطعه‌ای جدید در باغ جدیدالتاسیس گیاه‌شناسی ملی نوشهر جهت نمایش عموم به شرکت همراه اول اختصاص دهد.
همچنین براساس این تفاهم‌نامه، شرکت همراه اول به عنوان حامی بانک ژن گیاهی که بزرگ‌ترین محل نگهداری بروز گیاهان در حال انقراض در سراسر کشور است، معرفی شد و به عبارت دیگر این بانک ژن مورد حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفت.
اقدام همراه اول برای حذف قبوض کاغذی در سال های گذشته موجب حفظ حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت شده است، از دو سال گذشته بخشی از صرفه‌جویی‌های مالی حاصل شده شرکت ارتباطات سیار ایران، در قالب حمایت از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در اختیار مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

برچسب ها :
دیدگاه شما