سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 8158
یکشنبه 28 اکتبر 2018 - 19:06
Print This Post

سردار جلالی در نشست خبری: تهدید جدی نظامی متوجه کشور نیست/ موافقت رهبر انقلاب با حضور پدافندغیرعامل در شورای عالی فضای مجازی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از ماموریت‌های این سازمان، کاهش آسیب پذیری کل زیر ساخت‌های کشور و شهرها دربرابر تهدیدات امنیتی است که به صورت مداوم دنبال می شود.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی نشست خبری که به مناسبت ۸ آبان سالروز تشکیل این سازمان برگزار شد، ماموریت اول سازمان پدافند غیرعامل را دیده بانی نسبت به تهدیدات، تشخیص تهدیدات و هشدار در حوزه های مختلف دانست و اظهار داشت: دومین ماموریت این سازمان، کاهش آسیب پذیری کل زیر ساخت‌های کشور و شهرها دربرابر تهدیدات امنیتی است که به صورت مداوم و متغیر دنبال می شود و ماموریت سوم نیز مصون سازی زیر ساخت های کل کشور است.

جلالی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی نماد قدرت شیعه، قدرت اسلام ناب و قدرت نرم مقاومت در برابر تهدیدات دشمن است.

وی با بیان اینکه تهدید علیه کشور در حوزه نظامی تهدیدی جدی نیست، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند گزینه جنگ انتهای میز تهدید است که قدرت صنعت دفاعی و ساخت استحکامات دفاعی سبب بازدارندگی شده و این بازدارندگی باید بصورت یک فرآیند دائمی باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: امروزه یک طیفی از تهدیدات در حوزه غیر نظامی شکل گرفته که اولین جنگ آن جنگ اقتصادی است و این ادبیات آمریکایی ها هم هست.

جلالی ادامه داد: استراتژی همه فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی، تحقیر اراده است که در این استراتژی استفاده از همه شبکه های پولی، دیپلماتیک و مالی وجود دارد.

وی حوزه دیگر در تهدیدات غیرنظامی را تلفیقی از تهدیدهای تکنولوژی عنوان کرد و گفت: نکته مهم در این زمینه، تشخیص تهدید تکنولوژی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: ما سیستم دوربین مدار بسته ای را به یکی از بهترین آزمایشگاه‌های سخت افزاری کشور دادیم که در آنجا کدی پیدا شد که پس از رهگیری دیدیم به بخش امنیتی شرکت سازنده می‌رسید.

جلالی تاکید کرد: این مدل از تهدیدات باید موشکافی شود تا عناصر اشراف، بومی سازی، کنترل و مدیریت در آن جستجو شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: البته بخشی از تهدیدات در حوزه عملیات روانی تعریف می‌شود که ابزار آن رسانه است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ناامیدسازی و اقدامات شناختی از روش های این تهدید است که ایجاد موج خرید سکه و دلار از این دست بود.

جلالی ادامه داد: حوزه دیگر، حوزه تهدیدات اقتصادی است که ۷۰ درصد حوزه شناختی متمرکز بر تهدیدات اقتصادی با استفاده از رسانه و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه باید از تهدید درک واحد داشته باشیم و آن را سیاسی نکنیم، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل هم یک سازمان حاکمیتی است و نه جناحی.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه شناخت دستگاه ها از تهدید باید علمی باشد، گفت: در حرکت مقابله ای هم باید منسجم باشیم و یک چهره واحد از خود نشان دهیم.

جلالی با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی برای حضور سازمان پدافند غیر عامل در برخی شوراهای عالی کشور، اظهار داشت: مجلس با عضویت ما در شوراهای عالی ترافیک، عتف، شهرسازی، گردشگری و ایمنی زیستی موافقت کرد و درباره حضورمان در شورای عالی فضای مجازی نیز بنا به تشخیص شورای نگهبان، رهبری انقلاب باید تصمیم گیری کنند که ایشان نیز موافقت کردند.

وی با بیان اینکه ۶۰ محصول استراتژیک پدافند سایبری بومی کشور را ارائه خواهیم داد، گفت: ۵ محصول اسکادای بومی نیز که برای کنترل و دیسپاچینگ بکار می رود، توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با همکاری وزارت نیرو، نفت و قرارگاه خاتم مقرر شد که اولین مرکز ملی دیسپچینگ گاز را بسازیم که اخیراً از آن بهره‌برداری آزمایشی کردیم و بهره برداری قطعی در این هفته با حضور مسئولان انجام می‌شود.

جلالی درخصوص پیشنهاد مجلس برای واگذاری اینترنت بین المللی به سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: باید مرزبانی سایبری داشته باشیم، همانطور که در مرز هم ورود و خروج توسط عوامل مختلف نظارت می‌شود.

وی در مورد برنامه سازمان برای تحریم های جدبد آمریکا در ۱۳ آبان گفت: آمریکایی ها از اول سال گفتند ما یک تابستان داغ داریم، الان در آبان ماه هستیم و راهبرد آنها در تابستان شکست خورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: اطلاعات غلط از طرف منافقین باعث رویکرد غلط شده و استراتژی آمریکا هم مبتنی بر جنگ روانی است.

جلالی گفت: بسیاری از کشورها اعلام آمادگی کردند و اگر جمع شوند سویفت بدون دلار ایجاد خواهد شد و قدرت تاب آوری دلار هم پایین است.

وی ادامه داد: ما اقدامات مقاوم سازی، مصون سازی، تمرین، رزمایش و مانور را انجام می دهیم و سعی می کنیم آمادگی های خود را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه برگزاری رزمایشی را در هفته پدافند غیر عامل برای کنترل سیگنال به سیگنال در نظر داریم، اعلام کرد: با همکاری صداوسیما، وزارت ارتباطات و سازمان مخابرات، رزمایش کنترل سیگنال به سیگنال که مربوط به قطع ماهواره می شود را در سازمان صداوسیما برگزار خواهیم کرد که هدفش این است که اگر ماهواره های ما در زمان تحریم های آمریکا قطع شوند، زیرساخت های کشور در سیگنال رسانی ماهواره ای با مشکل مواجه نشوند.

جلالی در پایان گفت: ما توانستیم نسل جدیدی از تهدید اکستاکس نت که بالقوه است نه به الفعل را پیدا کنیم.

برچسب ها :
دیدگاه شما