سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 6588
دوشنبه 12 مارس 2018 - 15:44
Print This Post

۱۰۰ دستگاه برای پایش گسل های تهران خریداری شد

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: 100دستگاه شتاب نگاری از یکی از کشورهای اروپایی برای پایش گسل های زلزله تهران خریداری شده است.

«محمد شکرچی زاده» امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه های شتاب نگار در حال ورود به کشور است تا با نصب آنها، فعالیت گسل های زلزله تهران بیشتر کنترل شود.
وی یادآور شد: برآورد های اولیه نشان می دهد که برای پایش گسل های زلزله در سطح کشور، نیازمند ۳۱۰۰ دستگاه شتاب نگار هستیم تا در زمان مورد نیاز، واکنش سریع تری داشته باشیم.
شکرچی زاده با بیان اینکه در سال ۹۵ موفق به شناسایی گسل های زلزله تهران شدیم، افزود: اکنون در حال شناسایی گسل های زلزله در شهرهای مشهد، کرمان، کرج و تبریز هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان در ادامه از موافقات این مرکز با آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید سبز با فناوری های نوین خبر داد و گفت: این ساختمان ها در یک طبقه ساخته می شود و چون به صورت یک سیستم جعبه ای است با فوم های مقاوم ساخته می شود، در برابر زلزله بسیار مقاوم هستند.
شکرچی زاده افزود: این ساختمان ها ۳۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهند و یکی از بهترین ساختمان ها با استفاده از فناوری های جدید در کنار گسل های زلزله هستند که می توانند خسارت های وارده ما را در شهرها و روستاها به حداقل برساند.

** فوم و کامپوزیت جایگزین مصالح سنگین در ساختمان سازی می شود
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان گفت: کنترل کیفیت این ساختمان ها توسط این مرکز انجام می شود و ما درصددیم صنعت ساختمانی کشور با استفاده از این روش از ساخت و سازهای غیراصولی جلوگیری کند.
شکرچی زاده تصریح کرد: استفاده از مصالح ساختمانی سنگین در زمان زلزله خسارت های زیادی را وارد می کند اما چون مصالح این ساختمان بسیار سبک است بنابراین در زمان زلزله هیچ گونه ریزشی وجود ندارد و بیشتر ساختمان های آینده با استفاده از این فوم و کامپوزیت ساخته خواهند شد. تا خسارت های وارده در زمان زلزله به حداقل مممکن کاهش پیدا کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما