سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 4172
سه‌شنبه 30 می 2017 - 10:34
Print This Post

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ایران در منطقه آزاد انزلی

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلیدر نشست خبری در دفتر سازمان های مناطق آزاد در تهران،افزود:مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی از جمله مراکز گردشگرپذیر و ارایه دهنده خدمت به گردشگران داخلی و خارجی است .

fatehi anzali
«مجید فاتحی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در دفتر سازمان های مناطق آزاد در تهران،افزود:مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی از جمله مراکز گردشگرپذیر و ارایه دهنده خدمت به گردشگران داخلی و خارجی است .
وی افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری با تامین زیر ساخت ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و توفیق هایی حاصل شده است.
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه صنعت گردشگردی در ایجاد زمینه های تعامل میان کشورهای دنیا مقوله ای پذیرفته شده ای است. فاتحی افزود: صنعت توریسم در دنیا رویکرد محوری ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد سرانه و تنوع در منابع ایجاد درآمد به شمار می رود.
وی از الزامات مهم توسعه این صنعت را توسعه زیرساختهای مناسب از جمله گسترش واحدهای اقامتی و پذیرائی، ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت و سایر خدمات موردنیاز گردشگران برشمرد و افزود: در سه سال گذشته در رابطه با تامین زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و توفیق های خوبی حاصل شده است.
فاتجی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در کمک به مسیر توسعه کشور و تحقق سیاست های اقتصادی و اجتماعی نقش موثری ایفا می کند، افزود: جذب گردشگر یکی از منابع مهم درآمد ارزی است که با توجه به پتانسیل های ایران، سابقه تاریخی و فرهنگی، وجود آثار باستانی مهم و ارزشمند، برگزاری این نمایشگاه، گام موثری در ترویج صنعت گردشگری، معرفی دستاوردها و قابلیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی یا صنعتی کشور خواهد بود و نگاه ها را به اقتصاد گردشگری و پیشرفت و توسعه کشور معطوف می کند.
معاون سازمان منطقه آزاد انزلی ،از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ایران از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه امسال (۳ تا ۷ جولای) در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود:جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در قالب صنعت گردشگری را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه انزلی عنوان کرد.
وی افزود: این نمایشگاه به همت شرکت نمایشگاهی آفتاب و با هدف معرفی ظرفیت های توریستی کشور، رونق بخشیدن به صنعت توریسم و تلاش برای ایجاد فرصت ها و جذب سرمایه گذاری برگزارمی شود.
نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری از حمایت نهادها و سازمان هایی نظیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی ویژه اقتصادی، انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری، سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه علم و فرهنگ و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است./

برچسب ها :
دیدگاه شما