سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 2251
سه‌شنبه 23 آگوست 2016 - 15:48
Print This Post

حرفه داروسازی در کنار علمی، صنعتی و اقتصادی بودن یک رشته اجتماعی است

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: حرفه داروسازی در کنار علمی، صنعتی و اقتصادی بودن یک رشته اجتماعی است و از این رو داروسازان باید روش ها و شیوه های ارتباط برقرار کردن موثر با بیماران را بیاموزند.

daroo

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر عباس کبریایی زاده با تبریک سالروز تولد زکریای رازی و روز داروساز به تمامی داروسازان کشور به ویژه داروسازان شاغل در سازمان تامین اجتماعی، افزود: داروسازان به عضوی از اعضای تیم سلامت در پیشبرد برنامه های بهداشتی درمانی کشور خصوصاً نهادینه کردن سیاست های بهداشتی درمانی در ارکان جامعه نقش بسزایی دارند.
وی با بیان اینکه مسئله آموزش در حرفه داروسازی بسیار مهم است، تصریح کرد: دوره های آموزشی باید برای شاغلان این حرفه برگزار شود تا اطلاعات فنی و ارتباطی  بیشتری  به این گروهها انتقال پیدا کند.
دکتر کبریایی زاده با بیان اینکه وظیفه داروساز محدود به راهنمایی بیمار در مورد نحوه مصرف دارو نمی شود، افزود: این وظیفه مهم و اساسی است اما داروساز چندین وظیفه دیگر نیز در داروخانه دارد.
وی ادامه داد: دستورات مصرف دارو باید با سند کتبی و همراه با بیان شفاهی باشد و یکی از آموزش های ما در دانشگاه و سمینارهای بازآموزی باید راهها و روشهای انتقال موضوع و مفاهیم به بیماران باشد.
دکتر کبریایی زاده با اشاره به دیگر وظایف داروسازان گفت: داروساز مسئول است تا نسخه ارائه شده را به صورت علمی بررسی و در صورت مشاهده مشکل با پزشک معالج تماس بگیرد.
رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: دقت نظر داروسازان در بررسی نسخه ها موجب شده است که همکاران داروساز با کمترین شکایت در دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی مواجه باشند.
وی با بیان اینکه داروساز مسئولیت دارد تا از ایمنی و کیفیت دارویی که به بیمار می دهد اطمینان حاصل کند، گفت: نظام دارویی ایران که داروسازان رکن آن هستند موفق بوده است تا زنجیره ای برای تامین داروی با کیفیت مطلوب را فراهم کند.
دکتر کبریایی زاده اظهار داشت: داروسازان بیش از یک هزار قلم دارو در داروخانه را مدیریت می کنند که کار آسانی نیست.
وی تصریح کرد: همکاری داروسازان و مشارکت آنها در برنامه های نظام بهداشتی درمانی کشور موجب می شود این برنامه ها در مناطق  مختلف کشور به خصوص شهرهای کوچک و روستاها اجرایی شود.
رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، داروخانه ها را خط مقدم جبهه سلامت در مواجهه با نیازهای بهداشتی ودرمانی مردم عنوان کرد و گفت: داروخانه ها با راهنمایی کردن بیماران و مراجعان در خصوص مراقبت های اولیه بهداشتی از بار مراجعه به مراکز درمانی می کاهند.
دکتر کبریایی زاده، مشارکت در برنامه های ملی و مطالعات و تحقیقات علمی دانشگاهی و ستادی را از دیگر وظایف مهم داروسازان خواند.

برچسب ها :
دیدگاه شما