سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

کدخبر : 1573
یکشنبه 24 آوریل 2016 - 14:18
Print This Post

احداث و تجهیز مخازن بتنی شبکه آبرسانی در ورودی غربی پایتخت

نسل امروز:شهردار منطقه 9 از احداث و تجهیز مخازن بتنی ذخیره آب در سطح منطقه خبر داد و گفت: بر همین اساس ، احداث 2 مخزن بتنی در میدان آزادی و بوستان آزادی با پیشرفت 90 درصدی همراه بوده و 2 مخزن بتنی در بوستان های هاشمی و کوکب در حال تجهیز و راه اندازی است.

mohseni mantaghe 9
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور ذخیره آب لازم برای آبیاری فضای سبز و احیاء منابع آبی پایدار فضای سبز ، این شهرداری احداث و تجهیز مخازن بتنی را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: بر همین اساس ، نسبت به احداث مخازن بتنی ذخیره آب به ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب در بوستان هاشمی و ۶۰۰ متر مکعب در بوستان کوکب اقدام شد و به زودی تجهیز و راه اندازی می شود.
شهردار منطقه ۹ ادامه داد: مخازن بتنی تپه شماره ۲ میدان آزادی و بوستان آزادی با احجامی به ترتیب ۱۰۰۰ و ۵۰۰ مترمکعب نیز مراحل پایانی ساخت را طی می کند و در نظر داریم تا پایان امسال این دو مخزن را نیز تجهیز و راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه چمن کاری های سطح محدوده منطقه ۹ به سیستم آبیاری تحت فشار بارانی مجهز شده است ، تصریح کرد: سهم استفاده از روشهای نوین آبیاری ( قطره ای و بارانی ) نسبت به روشهای سنتی(ثقلی و شلنگی) در راستای مصرف بهینه آب بسیار بالا است.
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: عملیات آبرسانی تحت فشار در راستای افزایش راندمان آبیاری و کاهش مصرف آب ، نظم و یکنواختی در سطوح شبکه آبیاری و افزایش کنترل آبیاری ، جلوگیری از پرت آبیاری ، عدم استفاده از تانکر جهت آبیاری صورت می گیرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما